W dniu 25 lipca br. Burmistrz Gminy Brok p. Sebastian Oczkowski podpisał z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie dwie umowy na usuwanie szkodliwego dla ludzi i środowiska azbestu.
Pierwsza umowa zawarta została na dofinansowanie realizacji zadania pn. „Usuwanie i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Brok” w ramach której zostaną odebrane odpady zawierające azbest w ilości 27,135 ton pochodzące z dachów nieruchomości znajdujących się na terenie naszej Gminy, których właściciele zadeklarowali chęć przekazania płyt azbestowych na składowisko odpadów niebezpiecznych. Kwota dofinansowania wynosi 18.169,60 zł.
Druga umowa została podpisana na realizację zadania pn. ”Usuwanie i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest z gospodarstw rolnych z terenu gminy Brok”. W ramach otrzymanych środków w kwocie 15.567,55 zł planuje się usunięcie i unieszkodliwienie 25,74 ton odpadów zawierających azbest pochodzących z gospodarstw rolnych znajdujących się na terenie naszej Gminy.
Dofinansowanie ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie stanowi 100 % kosztów kwalifikowanych zadania.